Üzleti Etikai Díj 2015. év

16. alkalommal ítélték oda az Üzleti Etikai Díjat.

Az Üzleti Etikai Díj 2000 óta, immár 16. éve kiemelkedõ szerepet tölt be az üzleti életben etikusan mûködõ cégek elismerésében. Az idei megmérettetésen – az eddigi 56 aktívan mûködõ díjazott cég után – újabb 8 magyarországi bejegyzésû cég vehette át az elismerést november 18-án este a Piac & Profit által rendezett ünnepélyes díjátadó gálán.

Az eseményre ismét a Magyar Fenntarthatósági Csúcs konferencia zárását követõen került sor, kiemelve az üzleti etika és a fenntartható fejlõdés szoros kapcsolatát.

Az Üzleti Etikai Díj 2000 óta az üzleti élet rangos elismerésévé vált. A díjat László Ervinprofesszor, a Budapest Klub elnöke és Demcsák Mária, a Piac & Profit üzleti magazin alapító fõszerkesztõje azzal a szándékkal hozta létre, hogy minden évben a magyar társadalom figyelmének középpontjába kerüljenek azok a hazai vállalkozások, amelyek tevékenységükkel, magatartásukkal példát mutatnak a felelõs, etikus gazdálkodásban, üzleti jelenlétben, és erõsítik a társadalom és az üzleti szféra közötti bizalmat.

Az alapítás óta eltelt 16 évben a díj presztízse folyamatosan nõtt, ami azt is jelzi, hogy a tudatosság, a társadalmi elkötelezettség és az élhetõ, fenntartható világ fennmaradása iránti felelõsség egyre hangsúlyosabban szerepel a hazai vállalatok értékrendjében.

Az Üzleti Etikai Díj nyertesei 2015-ben

Kisvállalat:  BPR CONSULT Kft.
Kisvállalat:  p2m Consulting Kft.
Középvállalat:  GHIBLI Kft.
Nagyvállalat:  BOLD AGRO Kft.
Nagyvállalat:  KVGY Kft.
Nagyvállalat:  Work Force Kft.
Multinacionális vállalat:  LEGRAND Zrt.
Multinacionális vállalat:  COTHEC Kft.

ued.jpg

László Ervin és Demcsák Mária, az Üzleti Etikai Díj alapítóinak különdíját, a fenntarthatóság szakmai követe címet 2015-ben Dr. Radácsi László, a BGF tudományos fõmunkatársa, a Smartlab tulajdonosa nyerte el.
A díjat az alapítók annak a szakembernek ítélik oda, aki mindennapi munkájában elkötelezetten törekszik arra, hogy vállalati ügyfelei körében elterjedjék és erõsödjék a fenntartható fejlõdés iránti felelõsségvállalás.

AZ ÜZLETI ETIKAI DÍJ SZEMPONTRENDSZERE
1. A cég etikai magatartása alkalmazottaival szemben
2. A cég tulajdonosainak etikai magatartása tulajdonosi jogosítványaik gyakorlása közben
3. Az ügyfelekkel, üzleti partnerekkel szembeni etikus üzleti magatartás
4. Társadalmi felelõsségvállalás
5. A környezettel szembeni felelõs magatartás

Az etikus üzleti magatartás elengedhetetlenen feltételei a 21. században
1. A cég felelõs gondolkodásmódról cselekedetein keresztül tesz tanúbizonyságot. Felelõsséget vállal munkatársaiért, szûkebb és tágabb környezetének jólétéért, a társadalom fejlõdéséért, a klímaváltozás negatív folyamatainak visszafordításáért, az esélyegyenlõség javulásáért.

2. A cég tetteit nem elsõsorban a mindenáron való haszonszerzés irányítja, hanem a másokról gondoskodás, más érdekeinek, jóllétének figyelembevétele is.

3. A cég – a szûkebb-tágabb emberi, természeti, üzleti – környezet érdekeit szem elõtt tartva képes átértékelni várható üzleti hasznát, illetve át tudja változtatni cselekedetinek célrendszerét magasabb rendû célok érdekében.

Forrás: www.piacesprofit.hu

Hasolnó cikkek