16. alkalommal ítélték oda az Üzleti Etikai Díjat.
Az Üzleti Etikai Díj 2000 óta, immár 16. éve kiemelkedõ szerepet tölt be az üzleti életben etikusan mûködõ cégek elismerésében. Az idei megmérettetésen – az eddigi 56 aktívan mûködõ díjazott cég után – újabb 8 magyarországi bejegyzésû cég vehette át az elismerést november 18-án este a Piac & Profit által rendezett ünnepélyes díjátadó gálán.
Az eseményre ismét a Magyar Fenntarthatósági Csúcs konferencia zárását követõen került sor, kiemelve az üzleti etika és a fenntartható fejlõdés szoros kapcsolatát.
Az Üzleti Etikai Díj 2000 óta az üzleti élet rangos elismerésévé vált. A díjat László Ervinprofesszor, a Budapest Klub elnöke és Demcsák Mária, a Piac & Profit üzleti magazin alapító fõszerkesztõje azzal a szándékkal hozta létre, hogy minden évben a magyar társadalom figyelmének középpontjába kerüljenek azok a hazai vállalkozások, amelyek tevékenységükkel, magatartásukkal példát mutatnak a felelõs, etikus gazdálkodásban, üzleti jelenlétben, és erõsítik a társadalom és az üzleti szféra közötti bizalmat.
Az alapítás óta eltelt 16 évben a díj presztízse folyamatosan nõtt, ami azt is jelzi, hogy a tudatosság, a társadalmi elkötelezettség és az élhetõ, fenntartható világ fennmaradása iránti felelõsség egyre hangsúlyosabban szerepel a hazai vállalatok értékrendjében.
Az Üzleti Etikai Díj nyertesei 2015-ben
Kisvállalat: BPR CONSULT Kft.
Kisvállalat: p2m Consulting Kft.
Középvállalat: GHIBLI Kft.
Nagyvállalat: BOLD AGRO Kft.
Nagyvállalat: KVGY Kft.
Nagyvállalat: Work Force Kft.
Multinacionális vállalat: LEGRAND Zrt.
Multinacionális vállalat: COTHEC Kft.

László Ervin és Demcsák Mária, az Üzleti Etikai Díj alapítóinak különdíját, a fenntarthatóság szakmai követe címet 2015-ben Dr. Radácsi László, a BGF tudományos fõmunkatársa, a Smartlab tulajdonosa nyerte el.
A díjat az alapítók annak a szakembernek ítélik oda, aki mindennapi munkájában elkötelezetten törekszik arra, hogy vállalati ügyfelei körében elterjedjék és erõsödjék a fenntartható fejlõdés iránti felelõsségvállalás.
AZ ÜZLETI ETIKAI DÍJ SZEMPONTRENDSZERE
1. A cég etikai magatartása alkalmazottaival szemben
2. A cég tulajdonosainak etikai magatartása tulajdonosi jogosítványaik gyakorlása közben
3. Az ügyfelekkel, üzleti partnerekkel szembeni etikus üzleti magatartás
4. Társadalmi felelõsségvállalás
5. A környezettel szembeni felelõs magatartás
Az etikus üzleti magatartás elengedhetetlenen feltételei a 21. században
1. A cég felelõs gondolkodásmódról cselekedetein keresztül tesz tanúbizonyságot. Felelõsséget vállal munkatársaiért, szûkebb és tágabb környezetének jólétéért, a társadalom fejlõdéséért, a klímaváltozás negatív folyamatainak visszafordításáért, az esélyegyenlõség javulásáért.
2. A cég tetteit nem elsõsorban a mindenáron való haszonszerzés irányítja, hanem a másokról gondoskodás, más érdekeinek, jóllétének figyelembevétele is.
3. A cég – a szûkebb-tágabb emberi, természeti, üzleti – környezet érdekeit szem elõtt tartva képes átértékelni várható üzleti hasznát, illetve át tudja változtatni cselekedetinek célrendszerét magasabb rendû célok érdekében.
Forrás: www.piacesprofit.hu